ОДГОВОРИ НА ПРАШАЊА

Општи мерки за спречување на корупција

1
Одговорното лице и другите раководни лица кај договорниот орган, наредбите и упатствата на лицето/лицата за јавни набавки, во каква форма треба да им ги даваат?

Согласно со член 33 став 2 од законот, одговорното лице и другите раководни лица кај договорниот орган се должни на лицата за јавни набавки сите наредби и упатства да им ги дадат во писмена форма или со користење електронска пошта.

2
Дали лицето за јавни набавки може да го одбие извршувањето на наредбата и упатството, ако истото е спротивно на Законот за јавните набавки?

Да, лицето за јавни набавки согласно со член 33 став 3 од законот, е должно во писмена форма да го одбие извршувањето на наредбата и упатството од одговорното или други раководни лица кај договорниот орган, ако истото е спротивно на Законот за јавните набавки.

3
Доколку лицето за јавни набавки има информации за сторена корупција, како треба да постапи?

Лицето за јавни набавки или кое било друго лице ангажирано кај договорниот орган, како и секое заинтересирано лице кое има информации за сторена корупција согласно со член 34 став 1 од законот, е должно за тоа да ја извести Државната комисија за спречување на корупцијата или Јавното обвинителство на Република Македонија.

4
Дали лицето за јавни набавки кое учествувало во постапки каде што вкупната вредност на договорите доделени на одреден носител на набавка во последната година пред престанок на работниот однос е поголема од 5% од вкупната вредност на сите договори кои договорниот орган ги склучил во тој период, смее по престанокот на работниот однос кај договорниот орган, да заснова работен однос кај тој носител на набавката?

Согласно со член 35 став 1 од законот, лице од договорниот орган кое учествувало во постапки за јавни набавки, каде што вкупната вредност на договорите доделени на одреден носител на набавка во последната година пред престанок на функцијата или на работниот однос е поголема од 5% од вкупната вредност на сите договори кои договорниот орган ги склучил во тој период, или со него поврзани лица, не смее во рок од две години од престанокот на функцијата или на работниот однос кај договорниот орган:

а) да заснова работен однос, да склучи договор на дело или на кој било друг начин да биде ангажирано кај тој носител на набавка или кај субјекти поврзани со носителот на набавка;

б) посредно или непосредно да прима паричен надоместок или да оствари каква било друга корист од носителот на набавка или со него поврзани субјекти, и/или

в) да стекне удел или акции кај носителот на набавка или кај субјект поврзан со носителот на набавка.

5
Дали лицата кои учествуваат во изработка на тендерската документација смеат да бидат понудувачи или членови во група понудувачи во постапката за јавна набавка?

Не, лицата кои учествуваат во изработка на тендерската документација согласно со член 36 став 1 од законот, не смеат да бидат понудувачи или членови во група понудувачи во постапката за јавна набавка.

6
Дали учеството во техничкиот дијалог се смета за учество во изработка на тендерската документација?

Не, учеството во техничкиот дијалог не се смета за учество во изработка на тендерската документација во смисла на член 36 став 1 од Законот за јавните набавки.

7
Дали изјавата за непостоење судир на интереси претставува дел од досието од спроведена постапка?

Да, изјавата за непостоење судир на интереси на претседателот, членовите (или заменикот на претседателот, и замениците на членовите во случај кога некој од нив учествувал во постапката) на комисијата за јавна набавка, како и на одговорното лице претставува дел од досието од спроведена постапка.

8
Во која фаза од постапката за јавна набавка, претседателот, заменикот на претседателот, членовите и замениците на членовите на комисијата за јавна набавка, како и одговорното лице треба да ја потпишат изјавата за непостоење судир на интереси?

Кај комисијата за јавни набавки, постоењето односно непостоењето на судир на интереси се утврдува во фазата на евалуација на понудите (без оглед на видот на постапката), бидејќи претходно содржината на понудите е доверлива и не се знае кој понудувач учествува со своја понуда.

Во оваа фаза од постапката, членовите на комисијата треба да потпишат изјави за непостоење (или постоење) на судир на интереси со што ќе потврдат дека не се во судир на интереси со никој од понудувачите кои доставиле своја понуда.

Доколку судирот на интереси се јави кај лице кое е член во комисија за јавни набавки, истиот треба на писмено да изјави дека во конкретната постапка постои судир на интереси со предметниот понудувач и дека се иззема од натамошната работа на комисијата. При тоа со работа ќе продолжи неговиот заменик (доколку го има). Доколку нема замена, врз основа на ваквата изјава, може да се измени и решението за јавна набавка со тоа што ќе се предвиди друг член наместо тој кој изјавил дека постои судир на интереси. Од горенаведеното произлегува дека постоењето или непостоењето на судир на интереси се утврдува единствено за членовите или замениците на Комисијата кои постапуваат во конкретната постапка за јавна набавка.

Одговорното лице изјавата за непостоење судир на интереси треба да ја потпише по добивање на предлогот за избор на најповолна понуда, а пред донесување на одлуката за избор.

9
Како треба да постапи претседателот, членовите (или заменикот на претседателот, и замениците на членовите во случај кога некој од нив учествува во постапката) во комисијата, во случај на судир на интереси?

Во случај на судир на интереси кај претседателот, неговиот заменик, членовите и нивните заменици во комисијата, истите се повлекуваат од работа во комисијата, и согласно со член 38 став 2 од законот, го известуваат одговорното лице, и се заменуваат со други лица.

10
Што во случај на судир на интереси кај одговорното лице?

 

Во случај на судир на интереси кај одговорното лице, истото со посебно решение овластува друго лице од редот на функционерите или раководните службеници кај договорниот орган да ги донесе соодветните одлуки и да го потпише договорот, и согласно со член 38 став 3 од законот, го известува органот на управување или органот кој е надлежен за контрола на неговото работење.

Не најдовте соодветен одговор?
Може да поставите прашање во врска со Законот за јавните набавки на нашата контакт форма