ОДГОВОРИ НА ПРАШАЊА

Измени на договорот за јавна набавка во текот на неговата важност

1
Дали треба да се измени одлуката за јавна набавка со цел да се зголеми вредноста на набавката за 20%, во случај кога се исполнети условите од член 119 за измена на договорот за јавна набавка во текот на неговата важност?

Постапката за јавна набавка согласно со член 128 став 1 од законот, завршува на денот на конечноста на одлуката за избор или за поништување на постапката.

Од наведеното произлегува, дека по завршување не постапката одлуката за јавна набавка не може да се менува во фазата на реализација на договорот.

Договорниот орган согласно со член 117 став 2 од законот, е должен да врши контрола дали извршувањето на договорот за јавна набавка е во согласност со условите од договорот.

Следствено на изнесеново, а имајќи ја предвид одредбата од член 117 став 2 од законот, одговорното лице на договорниот орган е должно да определи лице или организациониот облик кој ќе биде задолжен за следење на реализацијата на предметниот договор.

Во случај кога, договорот за јавна набавка треба да се измени во текот на неговата важност, лицето или организациониот облик (задолжен за следење на реализацијата на договорот) треба до организацискиот облик за јавни набавки и огранизацискиот облик за финансиско работење, да достави барање со пропратна документација (во која е дадено детално образложение за потребата) од измена на договорот и потребните средства кои треба да се обезбедат, со цел да се утврди дали се исполнети условите од член 119 од законот и дали може да се обезбедат потребните средства. Доколку се исполнети условите се пристапува кон склучување на Анекс врз основа на кој ќе може да се вршат плаќања.

Напоменуваме, по завршување не постапката за јавна набавка одлуката за јавна набавка не може да се менува.

2
При реализација на договорот, носителот на набавката наместо понудениот модел (кој што повеќе не се произведува и за што поседува потврда од производителот), за иста цена нуди модел кој што е со исти технички карактеристики а со подобри перформанси, дали е ова прифатливо за договорниот орган?

Договорот за јавна набавка согласно со член 119 став 1 точка 3 и 5 од законот, може да се измени без спроведување нова постапка за јавна набавка во случај доколку промената е потребна поради околности кои договорниот орган не можел да ги предвиди и суштински не се менува природата на договорот за јавна набавка, или доколку промената, без оглед на нејзината вредност, не е од суштинско значење.

За да се утврди дали измената е од суштинско значење предвид треба да се има ставот 4 од горенаведениот член.

Доколку по извршената проценка (анализа на образложението како и потврдата од производителот дека повеќе не го произведува предметот на набавка) се утврди дека измената не е од суштинско значење, односно поради неа договорот значително не се разликува од првично доделениот договор, може да се пристапи кон негова измена.

3
Дали при реализација на договор за јавна набавка на работи и при појава на вишоци треба да се примени член 119 од законот?

Согласно со член 117 став 3 од Законот за јавните набавки, на одговорноста на договорните страни за исполнување на договорните обврски, покрај одредбите од овој закон, соодветно се применуваат одредбите од законот што ги уредува облигационите односи и материјалните прописи со кои се уредува предметот на набавка.

Оттука, начинот на постапување во случај на вишоци и кусоци треба да биде уреден со договорот во согласност со професоналните практики во градежништвото, материјалните прописи во градежништвото и материјалните прописи со кои се уредуваат облигационите односи. Согласно со професоналните практики, вишоците и кусоците (меѓусебно се пребиваат) и се внесуваат во градежната книга која ја води изведувачот на работите, а се потврдува од страна на надзорниот инжињер.

Дополнителните и непредвидените работи треба да се регулираат согласно со одредбите кои се однесуваат на измени на договорот за јавна набавка во текот на неговата важност (член 119), водејќи сметка вкупната вредност на измените на договорот за јавна набавка да не надмине 20 % од вредноста на првичниот договор. При тоа во овој процент од 20 % кој не треба да ја надмине вредноста на првичниот договор, освен дополнителните и непредвидените работи се засметуваат и  преостанатите непребиени вишоци.

4
Во случај на измена на договорот за време на неговата важност согласно со член 119 од законот, како да се утврдат цените на непредвидените и/или дополнителните позиции?

 

Начинот на утврдување на цените на непредвидените и/или дополнителните позиции, не е пропишан со Законот за јавните набавки. Што значи дека во конкретниов случај би требало да се примени добрата пракса и професоналните практики кои постојат во областа на градежништвото. Така, при утврдување на „цените на непредвидените и/или дополнителните позиции“, пред да се побара цена за позициите кои дополнително треба да се реализираат од носителот на набавката, би можело да се направи истражување на пазарот со цел утврдување на пазарните цени. При истражувањето на пазарот договорниот орган би можел да го вклучи и надзорниот орган како и проектантот.

Не најдовте соодветен одговор?
Може да поставите прашање во врска со Законот за јавните набавки на нашата контакт форма