Одредбите на Законот за јавни набавки се применуваат на постапки за јавни набавки и на конкурси за избор на идејно решение чија проценета вредност без данокот на додадена вредност е еднаква или поголема од вредностите наведени во член 40 став 1 точка а) и точка б), односно 1000/5000/10000 за договорни органи од класичниот јавен сектор и 2000/10000/20000 за секторски договорни органи. Тоа значи дека договорните органи од класичниот јавен сектор немаат обврска да го применат законот за набавки на стоки, услуги, работи или посебни услуги со проценета вредност од 999, 4990 и 9990 евра во денарска противвредност во тековната година. Додека, секторските договорни органи немаат обврска да го применат законот за набавки на стоки, услуги, работи или посебни услуги со проценета вредност од 1999, 9990 и 19990 евра во денарска противвредност во тековната година.
Вкупната вредност на набавките под наведените вредносни прагови, не смее да надмине 12.000 евра во денарска противвредност во тековната година за договорни органи од класичниот јавен сектор, и 24.000 евра во денарска противвредност во тековната година за секторски договорни органи.
Треба да се има предвид дека вредносните прагови утврдени во член 40 став 1 точка а) и точка б) од законот, не се однесуваат на месечно ниво, туку на предмет на набавка. На пример, договорниот орган може да набави канцелариски потрошен материјал без примена на одредбите од законот, под услов да не се надмине прагот од 999 (1999) евра во денарска противвредност на годишно ниво, при што во тековната година на договорниот орган ќе му останат на располгање уште 11.000 (22000) евра во денарска противвредност, за обезбедување на други потреби без да го примени законот.
Истовремено, договорниот орган треба да ги има предвид и ставовите 2 и 3 од член 40, според кои не смее да користи методи за пресметување на проценетата вредност на договорите за добивање пониска вредност од реалната вредност на набавката, со цел да се избегне спроведување на одредена постапка утврдена со законот, и не смее да врши делење на набавките на повеќе посебни набавки со пониска вредност со цел да се избегне примената на законот.
Со член 40 од законот, утврдени се вредносните прагови на набавките (на стоки, услуги, работи и посебни услуги) и конкурсите за избор на идејно решение, за кои договорните органи од класичниот јавен сектор и секторските дејности, треба да ги применат одредбите од Законот за јавните набавки.
За јавните набавки и конкурси за избор на идејно решение со проценета вредност под пропишаните вредносни прагови, не се применуваат одредбите од законот, и истите договорниот орган не ги внесува во Годишниот план за јавни набавки.
Сепак, препорачливо е договорниот орган со интерна процедура да ја утврди реализацијата на истите (кој ќе треба да ја реализира конкретната потреба) и нивната евиденција. Донесувањето на интерна процедура и уредувањето на набавките под наведениве вредносни прагови е значајно од аспект на одредбата од член 40 став 5 од законот, според која набавките со вредност под вредносните прагови, договорниот орган ги внесува во квартална евиденција која е јавно достапна на ЕСЈН.
Во случај на потреба од набавка за која веќе е спроведена постапката за јавна набавка во тековната година, а која не можела да се предвиди во моментот на нејзиното спроведување, согласно со член 40 став 4 од законот, договорниот орган ја зема предвид вкупната проценета вредност на соодветната потреба при избор на видот на постапка.
Од изнесеново произлегува дека, во случаи кога во текот на годината непредвидено се јавува повторно истата потреба од набавка, тоа не значи дека договорниот орган не смее да ја задоволи таа непредвидена потреба со нова постапка (иако за тоа веќе склучил договор), но при избирање на видот на постапката мора да ја има предвид вкупната проценета вредност на потребата (односно на претходно проценетата вредност ќе ја додаде проценетата вредност на повторната потреба).
Оттука, горенаведената одредба пропишува земање во предвид на вкупна проценета вредност само доколку набавката се повторува истата година.